• Regulamin

📃 Regulamin:

Administrator sklepu:
Konsta sp. z o. o.
Zwierzchowskiego 31, magazyn L1
61-248 Poznań
KRS: 0000730572
NIP: 7831778993
REGON: 380162290 
Adres magazynu: Zwierzchowskiego 31, magazyn L1, 61-248 Poznań

  1. Wszystkie ceny podane na stronach z asortymentem naszego sklepu są cenami brutto.
    1. Strony z asortymentem naszego sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Oferty nie stanowią w szczególności przedstawione opisy, zdjęcia, informacja o dostępności, czasie wysyłki czy cenie towarów. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi na zasadach niniejszego regulaminu lub regulaminu marketplace z zastrzeżeniem pkt. 21 niniejszego regulaminu.
    2. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie wyraźnego przekazania informacji o dostępności towaru, za taką informację uważa się również wydanie towaru zakupionego przez Klienta. Złożenie zamówienia przez klienta jest równoznaczne z wyrażeniem chęci dokonania zakupu (złożeniem oferty Sprzedawcy), a wysyłane do Klienta potwierdzenie przyjęcia zamówienia oznacza zarejestrowanie oferty Klienta w naszym systemie w celu dalszej weryfikacji przed zawarciem umowy.
    3. Umowa sprzedaży może zostać zawarta również w imieniu innego przedsiębiorcy zgodnie z art. 12. ust. 2. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    4. Środki przekazane przez Klienta przed zawarciem umowy, w szczególności wraz ze złożeniem zamówienia stanowią nieoprocentowane zabezpieczenie spełnienia świadczenia przez Klienta (zaliczka). Podlega zwrotowi w przypadku nie zawarcia umowy w ciągu 7 dni od daty poinformowania Klienta o braku akceptacji jego oferty.
  2. Kupujący opłaca zamówienie w ciągu 7 dni lub potwierdza chęć otrzymania przesyłki płatnej przy odbiorze. Po tym terminie sprzedający ma prawo do odstąpienia od umowy bez wyznaczania dodatkowego terminu. Termin ten nie musi zostać dochowany jeśli przed jego upływem Kupujący oświadczy, że nie spełni świadczenia.
  3. Zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego jeśli na stronie z asortymentem sklepu nie zaznaczono inaczej Sprzedający ma obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad. Nie dotyczy to przedmiotów sprzedawanych jako inne niż nowe, w szczególności jeśli przedmioty są opisane jako używane, powystawowe lub uszkodzone.
  4. Nasi klienci w przypadku odrzucenia reklamacji mają prawo do odwołania od decyzji sprzedawcy oraz do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Więcej informacji pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
  5. Firma nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub inne straty wynikłe z używania, uszkodzenia, nieprawidłowego działania lub niemożności używania z jakichkolwiek przyczyn urządzeń i innych przedmiotów sprzedawanych na naszych aukcjach, w szczególności wynikających z utraty danych umieszczonych na nośnikach pamięci.
  6. Zgodnie z art. 37 ustawy z dn. 11 września 2015r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym:
    1. Dystrybutor obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w punkcie sprzedaży, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany.
    2. Dystrybutor, dostarczając nabywcy sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych, obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt dostarczony.
    3. Miejscem dostawy towarów zakupionych w naszej firmie, zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług jest miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy.
  7. Przykładowe punkty zbierania zużytego sprzętu:
    1. Poznań, ul. 28 czerwca 1956r. 284
    2. Poznań, ul. Wrzesińska 12
    3. Więcej punktów na stronie: http://www.elektroeko.pl/punkty-zbierania.html
  8. Klient dokonujący zakupu produktów na stronach z asortymentem naszego sklepu wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur/paragonów w formie elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie faktury/paragonu w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury/paragonu w formie papierowej.
  9. Po zakupie Kupujący powinien wypełnić formularz dostawy - jego brak może opóźnić wysyłkę.
    1. Kolor lub wzór zakupionego przedmiotu należy wybrać klikając w link w mailu, który otrzymasz po zakupie (jeśli zakupiłeś przedmiot gdzie była możliwość wyboru koloru lub wzoru). Jest to opcja gwarantująca najszybszą dostawę.
    2. Jeśli link nie działa to oznacza, że prawdopodobnie, aby przyspieszyć dostawę, wyboru dokonał już nasz pracownik wybierając kolor lub wzór widoczny na zdjęciu głównym aukcji.
    3. Kupujący może również wpisać wybrany kolor lub wzór w polu "ważne informacje dla sprzedającego".
    4. Brak takiej informacji skutkuje wysyłką koloru/wzoru widocznego na zdjęciu głównym aukcji.
    5. O ewentualnych zmianach lub poprawkach należy informować Sprzedającego od razu po zakupie, mailowo lub telefonicznie.
    6. Sprzedający zastrzega sobie prawo do nie wprowadzenia zmian w zamówieniu, jeśli informacja o tych zmianach nie dotrze do Sprzedającego do godziny 8:00 w dniu wysyłki.
    7. W przypadku braku dostępności kolorów / wzorów (np. z powodu wykupienia poza godzinami pracy) Sprzedający niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym.
  10. Kupując na naszych aukcjach klient udziela sprzedającemu pełnomocnictwa do zawarcia umowy z firmą realizującą odpłatną dostawę zamówionych towarów (lub udzielenia dalszego pełnomocnictwa w celu zawarcia takiej umowy) - czyli na nadanie przesyłki w imieniu i na rzecz kupującego. Klient dokonując zakupu przekazuje do depozytu zryczałtowaną kwotę (wykazaną w treści aukcji jako koszt przesyłki) przeznaczoną na pokrycie zwrotu udokumentowanych wydatków poniesionych na przesyłkę w imieniu i na rzecz Klienta. Depozyt zostanie rozliczony w terminie do 90 dni. Jeśli koszt przesyłki przekroczy kwotę depozytu cena towaru zostanie zmniejszona o różnicę pomiędzy kwotą depozytu i faktycznym kosztem przesyłki, jeśli cena przesyłki będzie niższa to o tę różnicę cena towaru zostanie podwyższona. Pełnomocnictwo w żaden sposób nie obciąża dodatkowo Kupującego.
  11. Od 1 stycznia 2020 roku weszły w życie zmiany w Ustawie o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw. Aby otrzymać fakturę do zakupu na dane swojej firmy, sprzedający będzie mógł Ci ją wystawić tylko wtedy, gdy w trakcie zakupu podasz NIP i dane swojej firmy. A zatem:
    1. Nie wystawiamy faktury z NIPem do paragonu bez NIPu.
    2. Jeśli zechcesz otrzymać fakturę na firmę lub paragon z NIPem, zaznacz to już podczas zakupu.
    3. W przypadku zgłoszenia żądania otrzymania faktury dla zakupów o wartości 450zł lub poniżej wystawiamy paragon z NIPem, który jest fakturą uproszczoną (art. 106e ust. 5 ustawy o VAT).
    4. Paragon z NIPem dla zakupów o wartości nieprzekraczającej 450 zł stanowi fakturę uproszczoną, traktowaną jak zwykła faktura. W takiej sytuacji sprzedawca nie ma obowiązku wystawiania faktury do takiego paragonu stanowiącego fakturę uproszczoną (zgodnie ze stanowiskiem Dyrektora KIS, sygn: 0114-KDIP1-3.4012.160.2020.2.ISK).
  12. Kupujący będący konsumentem ma prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 30 dni od momentu jego dostarczenia. Uprawnienie to dotyczy również podmiotów, które z mocy obowiązujących przepisów traktowani są jak konsumenci. W przypadku zwrotu towaru, który nosi ślady używania przez Kupującego, Sprzedający ma prawo potrącić od kwoty zwrotu koszt przywrócenia towaru do poprzedniego stanu lub koszt zmniejszenia wartości rzeczy jeśli przywrócenie do poprzedniego stanu będzie niemożliwe.
    1. Klient uprawniony do odstąpienia od umowy może tego dokonać w formie papierowej lub elektronicznej na formularzu udostępnionych przez Sprzedającego lub marketplace. Analogicznie można dokonać zgłoszenia reklamacyjnego.
  13. Kupujący pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, wysyłki). Chęć odstąpienia od umowy Kupujący zgłasza Sprzedającemu poprzez złożenie stosownego oświadczenia woli.
  14. W przypadku nieodebrania przesyłki pobraniowej kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego kontaktu ze sprzedającym w celu ustalenia terminu ponownej wysyłki oraz pokrycia dodatkowych kosztów ponownego wysłania oraz zwrotu towaru do sprzedającego. Kontakt powinien nastąpić w terminie 7 dni od daty doręczenia przesyłki powrotnej, a zaproponowany termin ponownej wysyłki nie może przekraczać 7 dni od daty kontaktu, chyba że to sprzedający zaproponuje późniejszy termin. W przeciwnym wypadku:
    1. Sprzedający może skierować sprawę do firmy windykacyjnej bez wcześniejszego wezwania do zapłaty w celu egzekucji zapłaty za towar oraz wszelkie koszty związane z wysyłką i magazynowaniem.
    2. Zostaną naliczone koszty przechowywania towaru za każdy dzień zwłoki, które będzie traktowane jako bezumowne przechowywanie towaru. Koszty przechowania uzależnione będą od specyfiki przedmiotu, w szczególności: gabarytów, wagi, wartości oraz innych szczególnych cech, które mogą mieć wpływ na warunki przechowywania. Minimalny koszt przechowania to 2zł / 0,015m3 (zaokrąglając w górę do 0,015m3 lub wielokrotności 0,015m3) za każdy dzień bezumownego przechowywania towaru.
    3. Sprzedający może przekazać do BIG informacje o zobowiązaniu dłużnika jeśli łączna kwota wymagalnych zobowiązań dłużnika będącego konsumentem wobec wierzyciela wynosi co najmniej 200 złotych oraz są one wymagalne od co najmniej 30 dni (zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt. 2 Ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych).
    4. W celu realizacji roszczeń sprzedający może przekazać firmie windykacyjnej wszelkie niezbędne dane kupującego-dłużnika.
    5. Jeśli działania wymienione w powyższych punktach nie odniosą skutku Sprzedający może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego.
  15. W przypadku nieodebrania przesyłki z jakiegokolwiek powodu oraz braku kontaktu ze strony Kupującego w ciągu 7 dni od daty doręczenia przesyłki powrotnej domniemywa się, że Kupujący wyraża chęć rozwiązania umowy za porozumieniem stron. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zgody na rozwiązanie umowy pod warunkiem ponownej sprzedaży rzeczy po cenie, która co najmniej pokryje wszystkie koszty związane z zakupem Kupującego.
  16. Czas na rozpatrzenie reklamacji to 14 dni od jej złożenia w prawidłowej postaci. W przypadku nieuznanej reklamacji Kupujący jest zobowiązany do opłacenia kosztu odesłania w ciągu 7 dni od daty możliwości zapoznania się z informacją o odrzuceniu reklamacji. Po tym terminie zostaną naliczone koszty przechowywania za każdy dzień zwłoki na warunkach zawartych w pkt. 14. b. niniejszego Regulaminu.
  17. W przypadku naliczenia dodatkowych opłat przez przewoźnika, wynikających z działania lub zaniechania Kupującego, jego niedopatrzenia, winy lub pomyłki, Sprzedający ma prawo obciążyć Kupującego tymi kosztami.
  18. Prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny nie przysługuje konsumentowi m.in. jeśli dotyczy sytuacji (art. 38 ustawy o prawach konsumenta):
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

Oraz we wszystkich innych przypadkach zawartych w obowiązujących przepisach.

  1. Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Jeśli umowa została zawarta z Klientem będącym konsumentem odstąpienie może nastąpić w przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia przez Sprzedającego lub jeśli strona z asortymentem naszego sklepu zawierała błąd dotyczący w szczególności ceny towaru, jego dostępności lub parametrów o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany. W przypadku umowy zawartej z Klientem niebędącym konsumentem odstąpienie od Umowy Sprzedaży może nastąpić bez podania przyczyny. Odstąpienie przez Sprzedającego nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.
  2. Wszelkie promocje, w tym kupony rabatowe, obowiązują na zakupy z dostawą na terenie Polski, chyba że w warunkach promocji jest zaznaczone inaczej. W przypadku błędnego naliczenia promocji przez aplikację sklepową Sprzedający może anulować zamówienie (odstąpić od umowy) w ciągu 30 dni od daty złożenia zamówienia. Jeśli zamówienie nie zostanie anulowane przez żadną ze stron to jest wiążące na zasadach ogólnych (bez promocji), chyba że Kupujący zdecyduje o zmianie miejsca dostawy na adres w Polsce.
  3. W przypadku sprzeczności postanowień niniejszego regulaminu z regulaminami marketplace wiążące są zapisy regulaminów marketplace, chyba że dopuszczają możliwość odrębnej regulacji przez Sprzedających.
  4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
  5. Dostępne formy płatności:
    • Szybki przelew online
    • Karty płatnicze:
      • Visa
      • Visa Electron
      • Mastercard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
    • Przelew bezpośredni
    • Płatność przy odbiorze
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Czas realizacji zamówienia podany jest w opsie przedmiotu.
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą - czas realizacji zamówienia jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku chęci zapłaty przy odbiorze czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu potwierdzenia zamówienia przez link wysłany na maila.
  8. Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców z wyjątkiem podmiotów, którzy z mocy obowiązujących przepisów są traktowani jak konsumenci, w szczególności z mocy art. 556 (4) i (5) Kodeksu Cywilnego.
    1. Zgodnie z przepisami o rękojmi kupujący może żądać naprawienia rzeczy albo wymiany, może również złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy na warunkach i w zakresie określonym w przepisach o rękojmi, w szczególności art. 560 i 561 Kodeksu Cywilnego.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

RODO

Informacje dotyczące ochrony danych osobowych:

Polityka Prywatności