• Regulamin

­čôâ Regulamin:

Administrator sklepu:
Konsta sp. z o. o.
Zwierzchowskiego 31, magazyn L1
61-248 Poznań
KRS: 0000730572
NIP: 7831778993
REGON: 380162290 
Adres magazynu: Zwierzchowskiego 31, magazyn L1, 61-248 Poznań

  1. Wszystkie ceny podane na stronach z asortymentem naszego sklepu s─ů cenami brutto.
    1. Strony z asortymentem naszego sklepu nie stanowi─ů oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Oferty nie stanowi─ů w szczególno┼Ťci przedstawione opisy, zdj─Öcia, informacja o dost─Öpno┼Ťci, czasie wysy┼éki czy cenie towarów. Do zawarcia umowy sprzeda┼╝y dochodzi na zasadach niniejszego regulaminu lub regulaminu marketplace z zastrze┼╝eniem pkt. 21 niniejszego regulaminu.
    2. Do zawarcia umowy sprzeda┼╝y dochodzi w momencie wyra┼║nego przekazania informacji o dost─Öpno┼Ťci towaru, za tak─ů informacj─Ö uwa┼╝a si─Ö równie┼╝ wydanie towaru zakupionego przez Klienta. Z┼éo┼╝enie zamówienia przez klienta jest równoznaczne z wyra┼╝eniem ch─Öci dokonania zakupu (z┼éo┼╝eniem oferty Sprzedawcy), a wysy┼éane do Klienta potwierdzenie przyj─Öcia zamówienia oznacza zarejestrowanie oferty Klienta w naszym systemie w celu dalszej weryfikacji przed zawarciem umowy.
    3. Umowa sprzeda┼╝y mo┼╝e zosta─ç zawarta równie┼╝ w imieniu innego przedsi─Öbiorcy zgodnie z art. 12. ust. 2. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    4. ┼Ürodki przekazane przez Klienta przed zawarciem umowy, w szczególno┼Ťci wraz ze z┼éo┼╝eniem zamówienia stanowi─ů nieoprocentowane zabezpieczenie spe┼énienia ┼Ťwiadczenia przez Klienta (zaliczka). Podlega zwrotowi w przypadku nie zawarcia umowy w ci─ůgu 7 dni od daty poinformowania Klienta o braku akceptacji jego oferty.
  2. Kupuj─ůcy op┼éaca zamówienie w ci─ůgu 7 dni lub potwierdza ch─Ö─ç otrzymania przesy┼éki p┼éatnej przy odbiorze. Po tym terminie sprzedaj─ůcy ma prawo do odst─ůpienia od umowy bez wyznaczania dodatkowego terminu. Termin ten nie musi zosta─ç dochowany je┼Ťli przed jego up┼éywem Kupuj─ůcy o┼Ťwiadczy, ┼╝e nie spe┼éni ┼Ťwiadczenia.
  3. Zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego je┼Ťli na stronie z asortymentem sklepu nie zaznaczono inaczej Sprzedaj─ůcy ma obowi─ůzek dostarczenia rzeczy bez wad. Nie dotyczy to przedmiotów sprzedawanych jako inne ni┼╝ nowe, w szczególno┼Ťci je┼Ťli przedmioty s─ů opisane jako u┼╝ywane, powystawowe lub uszkodzone.
  4. Nasi klienci w przypadku odrzucenia reklamacji maj─ů prawo do odwo┼éania od decyzji sprzedawcy oraz do skorzystania z pozas─ůdowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszcze┼ä. Wi─Öcej informacji pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
  5. Firma nie ponosi odpowiedzialno┼Ťci za szkody lub inne straty wynik┼ée z u┼╝ywania, uszkodzenia, nieprawid┼éowego dzia┼éania lub niemo┼╝no┼Ťci u┼╝ywania z jakichkolwiek przyczyn urz─ůdze┼ä i innych przedmiotów sprzedawanych na naszych aukcjach, w szczególno┼Ťci wynikaj─ůcych z utraty danych umieszczonych na no┼Ťnikach pami─Öci.
  6. Zgodnie z art. 37 ustawy z dn. 11 wrze┼Ťnia 2015r. o zu┼╝ytym sprz─Öcie elektrycznym i elektronicznym:
    1. Dystrybutor obowi─ůzany jest do nieodp┼éatnego odbioru zu┼╝ytego sprz─Ötu pochodz─ůcego z gospodarstw domowych w punkcie sprzeda┼╝y, o ile zu┼╝yty sprz─Öt jest tego samego rodzaju i pe┼éni┼é te same funkcje co sprz─Öt sprzedawany.
    2. Dystrybutor, dostarczaj─ůc nabywcy sprz─Öt przeznaczony dla gospodarstw domowych, obowi─ůzany jest do nieodp┼éatnego odbioru zu┼╝ytego sprz─Ötu pochodz─ůcego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego sprz─Ötu, o ile zu┼╝yty sprz─Öt jest tego samego rodzaju i pe┼éni┼é te same funkcje co sprz─Öt dostarczony.
    3. Miejscem dostawy towarów zakupionych w naszej firmie, zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i us┼éug jest miejsce, w którym towary znajduj─ů si─Ö w momencie rozpocz─Öcia wysy┼éki lub transportu do nabywcy.
  7. Przykładowe punkty zbierania zużytego sprzętu:
    1. Poznań, ul. 28 czerwca 1956r. 284
    2. Poznań, ul. Wrzesińska 12
    3. Wi─Öcej punktów na stronie: http://www.elektroeko.pl/punkty-zbierania.html
  8. Klient dokonuj─ůcy zakupu produktów na stronach z asortymentem naszego sklepu wyra┼╝a zgod─Ö na wystawianie i przesy┼éanie faktur/paragonów w formie elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie faktury/paragonu w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacj─ů z otrzymywania faktury/paragonu w formie papierowej.
  9. Po zakupie Kupuj─ůcy powinien wype┼éni─ç formularz dostawy - jego brak mo┼╝e opó┼║ni─ç wysy┼ék─Ö.
    1. Kolor lub wzór zakupionego przedmiotu nale┼╝y wybra─ç klikaj─ůc w link w mailu, który otrzymasz po zakupie (je┼Ťli zakupi┼ée┼Ť przedmiot gdzie by┼éa mo┼╝liwo┼Ť─ç wyboru koloru lub wzoru). Jest to opcja gwarantuj─ůca najszybsz─ů dostaw─Ö.
    2. Je┼Ťli link nie dzia┼éa to oznacza, ┼╝e prawdopodobnie, aby przyspieszy─ç dostaw─Ö, wyboru dokona┼é ju┼╝ nasz pracownik wybieraj─ůc kolor lub wzór widoczny na zdj─Öciu g┼éównym aukcji.
    3. Kupuj─ůcy mo┼╝e równie┼╝ wpisa─ç wybrany kolor lub wzór w polu "wa┼╝ne informacje dla sprzedaj─ůcego".
    4. Brak takiej informacji skutkuje wysy┼ék─ů koloru/wzoru widocznego na zdj─Öciu g┼éównym aukcji.
    5. O ewentualnych zmianach lub poprawkach nale┼╝y informowa─ç Sprzedaj─ůcego od razu po zakupie, mailowo lub telefonicznie.
    6. Sprzedaj─ůcy zastrzega sobie prawo do nie wprowadzenia zmian w zamówieniu, je┼Ťli informacja o tych zmianach nie dotrze do Sprzedaj─ůcego do godziny 8:00 w dniu wysy┼éki.
    7. W przypadku braku dost─Öpno┼Ťci kolorów / wzorów (np. z powodu wykupienia poza godzinami pracy) Sprzedaj─ůcy niezw┼éocznie skontaktuje si─Ö z Kupuj─ůcym.
  10. Kupuj─ůc na naszych aukcjach klient udziela sprzedaj─ůcemu pe┼énomocnictwa do zawarcia umowy z firm─ů realizuj─ůc─ů odp┼éatn─ů dostaw─Ö zamówionych towarów (lub udzielenia dalszego pe┼énomocnictwa w celu zawarcia takiej umowy) - czyli na nadanie przesy┼éki w imieniu i na rzecz kupuj─ůcego. Klient dokonuj─ůc zakupu przekazuje do depozytu zrycza┼étowan─ů kwot─Ö (wykazan─ů w tre┼Ťci aukcji jako koszt przesy┼éki) przeznaczon─ů na pokrycie zwrotu udokumentowanych wydatków poniesionych na przesy┼ék─Ö w imieniu i na rzecz Klienta. Depozyt zostanie rozliczony w terminie do 90 dni. Je┼Ťli koszt przesy┼éki przekroczy kwot─Ö depozytu cena towaru zostanie zmniejszona o ró┼╝nic─Ö pomi─Ödzy kwot─ů depozytu i faktycznym kosztem przesy┼éki, je┼Ťli cena przesy┼éki b─Ödzie ni┼╝sza to o t─Ö ró┼╝nic─Ö cena towaru zostanie podwy┼╝szona. Pe┼énomocnictwo w ┼╝aden sposób nie obci─ů┼╝a dodatkowo Kupuj─ůcego.
  11. Od 1 stycznia 2020 roku wesz┼éy w ┼╝ycie zmiany w Ustawie o podatku od towarów i us┼éug oraz niektórych innych ustaw. Aby otrzyma─ç faktur─Ö do zakupu na dane swojej firmy, sprzedaj─ůcy b─Ödzie móg┼é Ci j─ů wystawi─ç tylko wtedy, gdy w trakcie zakupu podasz NIP i dane swojej firmy. A zatem:
    1. Nie wystawiamy faktury z NIPem do paragonu bez NIPu.
    2. Je┼Ťli zechcesz otrzyma─ç faktur─Ö na firm─Ö lub paragon z NIPem, zaznacz to ju┼╝ podczas zakupu.
    3. W przypadku zg┼éoszenia ┼╝─ůdania otrzymania faktury dla zakupów o warto┼Ťci 450z┼é lub poni┼╝ej wystawiamy paragon z NIPem, który jest faktur─ů uproszczon─ů (art. 106e ust. 5 ustawy o VAT).
    4. Paragon z NIPem dla zakupów o warto┼Ťci nieprzekraczaj─ůcej 450 z┼é stanowi faktur─Ö uproszczon─ů, traktowan─ů jak zwyk┼éa faktura. W takiej sytuacji sprzedawca nie ma obowi─ůzku wystawiania faktury do takiego paragonu stanowi─ůcego faktur─Ö uproszczon─ů (zgodnie ze stanowiskiem Dyrektora KIS, sygn: 0114-KDIP1-3.4012.160.2020.2.ISK).
  12. Kupuj─ůcy b─Öd─ůcy konsumentem ma prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny w ci─ůgu 30 dni od momentu jego dostarczenia. Uprawnienie to dotyczy równie┼╝ podmiotów, które z mocy obowi─ůzuj─ůcych przepisów traktowani s─ů jak konsumenci. W przypadku zwrotu towaru, który nosi ┼Ťlady u┼╝ywania przez Kupuj─ůcego, Sprzedaj─ůcy ma prawo potr─ůci─ç od kwoty zwrotu koszt przywrócenia towaru do poprzedniego stanu lub koszt zmniejszenia warto┼Ťci rzeczy je┼Ťli przywrócenie do poprzedniego stanu b─Ödzie niemo┼╝liwe.
    1. Klient uprawniony do odst─ůpienia od umowy mo┼╝e tego dokona─ç w formie papierowej lub elektronicznej na formularzu udost─Öpnionych przez Sprzedaj─ůcego lub marketplace. Analogicznie mo┼╝na dokona─ç zg┼éoszenia reklamacyjnego.
  13. Kupuj─ůcy pokrywa wszystkie bezpo┼Ťrednie koszty zwrotu rzeczy w przypadku odst─ůpienia od umowy bez podania przyczyny (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, wysy┼éki). Ch─Ö─ç odst─ůpienia od umowy Kupuj─ůcy zg┼éasza Sprzedaj─ůcemu poprzez z┼éo┼╝enie stosownego o┼Ťwiadczenia woli.
  14. W przypadku nieodebrania przesy┼éki pobraniowej kupuj─ůcy zobowi─ůzuje si─Ö do niezw┼éocznego kontaktu ze sprzedaj─ůcym w celu ustalenia terminu ponownej wysy┼éki oraz pokrycia dodatkowych kosztów ponownego wys┼éania oraz zwrotu towaru do sprzedaj─ůcego. Kontakt powinien nast─ůpi─ç w terminie 7 dni od daty dor─Öczenia przesy┼éki powrotnej, a zaproponowany termin ponownej wysy┼éki nie mo┼╝e przekracza─ç 7 dni od daty kontaktu, chyba ┼╝e to sprzedaj─ůcy zaproponuje pó┼║niejszy termin. W przeciwnym wypadku:
    1. Sprzedaj─ůcy mo┼╝e skierowa─ç spraw─Ö do firmy windykacyjnej bez wcze┼Ťniejszego wezwania do zap┼éaty w celu egzekucji zap┼éaty za towar oraz wszelkie koszty zwi─ůzane z wysy┼ék─ů i magazynowaniem.
    2. Zostan─ů naliczone koszty przechowywania towaru za ka┼╝dy dzie┼ä zw┼éoki, które b─Ödzie traktowane jako bezumowne przechowywanie towaru. Koszty przechowania uzale┼╝nione b─Öd─ů od specyfiki przedmiotu, w szczególno┼Ťci: gabarytów, wagi, warto┼Ťci oraz innych szczególnych cech, które mog─ů mie─ç wp┼éyw na warunki przechowywania. Minimalny koszt przechowania to 2z┼é / 0,015m3 (zaokr─ůglaj─ůc w gór─Ö do 0,015m3 lub wielokrotno┼Ťci 0,015m3) za ka┼╝dy dzie┼ä bezumownego przechowywania towaru.
    3. Sprzedaj─ůcy mo┼╝e przekaza─ç do BIG informacje o zobowi─ůzaniu d┼éu┼╝nika je┼Ťli ┼é─ůczna kwota wymagalnych zobowi─ůza┼ä d┼éu┼╝nika b─Öd─ůcego konsumentem wobec wierzyciela wynosi co najmniej 200 z┼éotych oraz s─ů one wymagalne od co najmniej 30 dni (zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt. 2 Ustawy o udost─Öpnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych).
    4. W celu realizacji roszcze┼ä sprzedaj─ůcy mo┼╝e przekaza─ç firmie windykacyjnej wszelkie niezb─Ödne dane kupuj─ůcego-d┼éu┼╝nika.
    5. Je┼Ťli dzia┼éania wymienione w powy┼╝szych punktach nie odnios─ů skutku Sprzedaj─ůcy mo┼╝e skierowa─ç spraw─Ö na drog─Ö post─Öpowania s─ůdowego.
  15. W przypadku nieodebrania przesy┼éki z jakiegokolwiek powodu oraz braku kontaktu ze strony Kupuj─ůcego w ci─ůgu 7 dni od daty dor─Öczenia przesy┼éki powrotnej domniemywa si─Ö, ┼╝e Kupuj─ůcy wyra┼╝a ch─Ö─ç rozwi─ůzania umowy za porozumieniem stron. Sprzedaj─ůcy zastrzega sobie prawo do zgody na rozwi─ůzanie umowy pod warunkiem ponownej sprzeda┼╝y rzeczy po cenie, która co najmniej pokryje wszystkie koszty zwi─ůzane z zakupem Kupuj─ůcego.
  16. Czas na rozpatrzenie reklamacji to 14 dni od jej z┼éo┼╝enia w prawid┼éowej postaci. W przypadku nieuznanej reklamacji Kupuj─ůcy jest zobowi─ůzany do op┼éacenia kosztu odes┼éania w ci─ůgu 7 dni od daty mo┼╝liwo┼Ťci zapoznania si─Ö z informacj─ů o odrzuceniu reklamacji. Po tym terminie zostan─ů naliczone koszty przechowywania za ka┼╝dy dzie┼ä zw┼éoki na warunkach zawartych w pkt. 14. b. niniejszego Regulaminu.
  17. W przypadku naliczenia dodatkowych op┼éat przez przewo┼║nika, wynikaj─ůcych z dzia┼éania lub zaniechania Kupuj─ůcego, jego niedopatrzenia, winy lub pomy┼éki, Sprzedaj─ůcy ma prawo obci─ů┼╝y─ç Kupuj─ůcego tymi kosztami.
  18. Prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny nie przys┼éuguje konsumentowi m.in. je┼Ťli dotyczy sytuacji (art. 38 ustawy o prawach konsumenta):
    1. w której przedmiotem ┼Ťwiadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana wed┼éug specyfikacji konsumenta lub s┼éu┼╝─ůca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem ┼Ťwiadczenia jest rzecz ulegaj─ůca szybkiemu zepsuciu lub maj─ůca krótki termin przydatno┼Ťci do u┼╝ycia;
    3. w której przedmiotem ┼Ťwiadczenia jest rzecz dostarczana w zapiecz─Ötowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie mo┼╝na zwróci─ç ze wzgl─Ödu na ochron─Ö zdrowia lub ze wzgl─Ödów higienicznych, je┼╝eli opakowanie zosta┼éo otwarte po dostarczeniu;
    4. w której przedmiotem ┼Ťwiadczenia s─ů rzeczy, które po dostarczeniu, ze wzgl─Ödu na swój charakter, zostaj─ů nieroz┼é─ůcznie po┼é─ůczone z innymi rzeczami;

Oraz we wszystkich innych przypadkach zawartych w obowi─ůzuj─ůcych przepisach.

  1. Sprzedaj─ůcemu przys┼éuguje prawo odst─ůpienia od Umowy Sprzeda┼╝y w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Je┼Ťli umowa zosta┼éa zawarta z Klientem b─Öd─ůcym konsumentem odst─ůpienie mo┼╝e nast─ůpi─ç w przypadku braku mo┼╝liwo┼Ťci spe┼énienia ┼Ťwiadczenia przez Sprzedaj─ůcego lub je┼Ťli strona z asortymentem naszego sklepu zawiera┼éa b┼é─ůd dotycz─ůcy w szczególno┼Ťci ceny towaru, jego dost─Öpno┼Ťci lub parametrów o czym Klient zostanie niezw┼éocznie poinformowany. W przypadku umowy zawartej z Klientem nieb─Öd─ůcym konsumentem odst─ůpienie od Umowy Sprzeda┼╝y mo┼╝e nast─ůpi─ç bez podania przyczyny. Odst─ůpienie przez Sprzedaj─ůcego nie rodzi po stronie Klienta ┼╝adnych roszcze┼ä w stosunku do Sprzedaj─ůcego.
  2. Wszelkie promocje, w tym kupony rabatowe, obowi─ůzuj─ů na zakupy z dostaw─ů na terenie Polski, chyba ┼╝e w warunkach promocji jest zaznaczone inaczej. W przypadku b┼é─Ödnego naliczenia promocji przez aplikacj─Ö sklepow─ů Sprzedaj─ůcy mo┼╝e anulowa─ç zamówienie (odst─ůpi─ç od umowy) w ci─ůgu 30 dni od daty z┼éo┼╝enia zamówienia. Je┼Ťli zamówienie nie zostanie anulowane przez ┼╝adn─ů ze stron to jest wi─ů┼╝─ůce na zasadach ogólnych (bez promocji), chyba ┼╝e Kupuj─ůcy zdecyduje o zmianie miejsca dostawy na adres w Polsce.
  3. W przypadku sprzeczno┼Ťci postanowie┼ä niniejszego regulaminu z regulaminami marketplace wi─ů┼╝─ůce s─ů zapisy regulaminów marketplace, chyba ┼╝e dopuszczaj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç odr─Öbnej regulacji przez Sprzedaj─ůcych.
  4. Podmiotem ┼Ťwiadcz─ůcym obs┼éug─Ö p┼éatno┼Ťci online jest Blue Media S.A.
  5. Dost─Öpne formy p┼éatno┼Ťci:
    • Szybki przelew online
    • Karty p┼éatnicze:
      • Visa
      • Visa Electron
      • Mastercard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
    • Przelew bezpo┼Ťredni
    • P┼éatno┼Ť─ç przy odbiorze
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu p┼éatno┼Ťci przy u┼╝yciu takiego samego sposobu p┼éatno┼Ťci, jakiego u┼╝y┼é konsument, chyba ┼╝e konsument wyra┼║nie zgodzi┼é si─Ö na inny sposób zwrotu, który nie wi─ů┼╝e si─Ö dla niego z ┼╝adnymi kosztami.
  7. Czas realizacji zamówienia podany jest w opsie przedmiotu.
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu p┼éatno┼Ťci przelewem, p┼éatno┼Ťci elektronicznej lub kart─ů p┼éatnicz─ů - czas realizacji zamówienia jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku ch─Öci zap┼éaty przy odbiorze czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu potwierdzenia zamówienia przez link wys┼éany na maila.
  8. R─Ökojmia wy┼é─ůczona dla przedsi─Öbiorców z wyj─ůtkiem podmiotów, którzy z mocy obowi─ůzuj─ůcych przepisów s─ů traktowani jak konsumenci, w szczególno┼Ťci z mocy art. 556 (4) i (5) Kodeksu Cywilnego.
    1. Zgodnie z przepisami o r─Ökojmi kupuj─ůcy mo┼╝e ┼╝─ůda─ç naprawienia rzeczy albo wymiany, mo┼╝e równie┼╝ z┼éo┼╝y─ç o┼Ťwiadczenie o obni┼╝eniu ceny albo o odst─ůpieniu od umowy na warunkach i w zakresie okre┼Ťlonym w przepisach o r─Ökojmi, w szczególno┼Ťci art. 560 i 561 Kodeksu Cywilnego.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

RODO

Informacje dotycz─ůce ochrony danych osobowych:

Polityka Prywatno┼Ťci