• Gwarancja

📃 WARUNKI GWARANCJI

 

  1. W przypadku gdy zakupiona rzecz posiada wadę, Klient ma prawo żądać usunięcia wady w czasie trwania gwarancji. Dla zachowania tego terminu wystarczy, że Klient poinformuje Sprzedawcę o wadzie w czasie trwania gwarancji.
  2. Aby skorzystać z uprawnień wynikających z gwarancji Klient wysyła rzecz posiadającą wadę do Sprzedawcy, chyba że specyfika rzeczy pozwala na rozpatrzenie reklamacji bez dostarczenia rzeczy do Sprzedawcy, przy czym decyzja o braku konieczności dostarczenia rzeczy należy wyłącznie do Sprzedawcy.
    1. W celu zapewnienia wysokiego poziomu zabezpieczenia towaru na czas transportu, sugeruje się przechowanie na czas trwania gwarancji opakowania zakupionej rzeczy wraz z użytymi przez Sprzedawcę zabezpieczeniami (pianka, kształtki styropianowe, opakowanie kartonowe).
  3. Klient odsyła rzecz na adres do zwrotów podany w regulaminie lub szczegółach oferty. W przypadku odesłania rzeczy na inny adres niż adres do zwrotów Klient ponosi koszt dostarczenia rzeczy pod właściwy adres gdzie możliwe będzie rozpatrzenie reklamacji.
  4. Gwarancją nie są objęte wszelkie uszkodzenia mechaniczne i spowodowane niewłaściwym użytkowaniem sprzętu.
  5. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od daty otrzymania wadliwej rzeczy, o czym poinformuje Klienta za pomocą kanałów elektronicznych.
    1. Termin biegnie od momentu dostarczenia rzeczy pod właściwy adres (adres do zwrotów).
    2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin ten może zostać wydłużony o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
  6. W przypadku kiedy towar można będzie naprawić Klient zostanie poinformowany o terminie naprawy, chyba że termin ten nie będzie przekraczał terminu na rozpatrzenie reklamacji.
    1. Jeśli rzecz nie podlega naprawie lub naprawa nie ma uzasadnienia ekonomicznego Sprzedawca może wymienić rzecz na nową, zwrócić pieniądze lub obniżyć cenę rzeczy o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
  7. Okres gwarancji wynosi:
    1. W przypadku rzeczy nowych:
      1. 2 lata dla Klientów będących konsumentami, z uwzględnieniem wszystkich osób fizycznych, które w świetle polskich przepisów posiadają status konsumenta.
      2. 1 rok dla pozostałych Klientów
    2. W przypadku rzeczy używanych połowę okresów podanych wyżej.
  8. W przypadku uznanej reklamacji z tytułu gwarancji Klient ma prawo do zwrotu kosztów przesyłki w rozsądnej wysokości wynikających ze specyfiki towaru.
    1. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów związanych z dostarczenie rzeczy do Sprzedawcy, w szczególności związanych z:
      1. dodatkowymi usługami (np. podjazd kuriera po odbiór przesyłki),
      2. dosyłaniem poszczególnych elementów zakupionej rzeczy z powodów leżących po stronie Klienta,
      3. koniecznością dosłania rzeczy pod właściwy adres do zwrotów.
  1. W przypadku sprzeczności warunków gwarancji z regulaminem sklepu pierwszeństwo ma regulamin.